Opis settingu fantasy Krucjata
Megakonkurs http://megakonkurs.com/content/blogsection/1/45/
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Opis settingu fantasy Krucjata Strona Główna
->
Pytania
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Krucjata
----------------
Od Autora
Od Rysowników
Pytania Ogólne
Fragia
----------------
Pytania
Co we Fragii piszczy
Patria
----------------
Pytania
Z Jedwabnego Szlaku
Northia
----------------
Pytania
Sztuka wojny
Skaldowie
Pustkowia
----------------
Równiny Burzy
Zapomniani
Duży Worek
----------------
Wszystko i nic
Pomysły niesprecyzowane
Tawerna dziejów
----------------
Problemy Gurdonu
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Sheverish
Wysłany: Śro 0:52, 24 Sty 2007
Temat postu: Gurdon - o kraju, lecz krótko.
Wyobraźcie sobie orzech, który upadł na nieprzyjazny dlań grunt. Otworzył się i zaczął rozwijać. Walczył o każdy skrawek ziemi, przepychał się z poteżnymi i starymi roślinami o wodę. Próbował dosięgnąć liśćmi blasku słońca. Były lata, w których zawieruchy szargały nim na lewo i prawo. Dotąd pomocne grzyby zaczęły podgryzać korzenie. Niekiedy zachodziły chmury. Mała roślinka jednak żyła dalej walcząc o swoje. Zmienił się wiatr i małe drzewko osłonięte starymi pniami pnęło się do góry. Lata zmagań uczyniły je twardym, o elastycznej, mocnej korze i silnych konarach. Młode drzewko wydzierało coraz więcej ziemi spróchniałym, starym pniom. Rosło w siłę, a teraz...
Gurdon jest tym orzechem.
...kraj rozbity jest między licznych możnowładców - Rycerzy, których ojcowie walczyli, by zwiększać granicę kraju, służyli królowi i wierze. Gurdon wydarł ziemię Kalintrii i Tyrionowi, a także posuwa się coraz bardziej na wschód wgłąb Równin Burzy obsiewając stepy i budując nowe twierdze oraz miasta.
Gurdon żyje tradycją przodków. Przetrwał tu całkowicie nienaruszony system feudalny. W Tyrionie i Jurgenie (o Kalintrii nie wspominając!) zaczyna wybijać się mieszczaństwo. W Gurdonie zaś rycerze wciąż mają największy wpływ na świat, a mieszkańcy miast są niemal równi z rolnikami.
Trzy kulty Gurdonu:
x Król
x Rycerz idaelny
x Siedem Cnót
Są to trzy najważniejsze aspekty życia Rycerstwa w kraju targanym wojnami. Postęp i zmiany omijają Gurdon szeroki łukiem, a zatem wciąż kultywuje się tradycję prawdziwego rycerza. Honor, kopia, muzyka, rumak, miecz i obrona wiary. Tu właśnie zaczyna się większość wypraw krzyżowych Fragii.
Najmniejsze i najbiedniejsze z niezależnych państw Fragii. Tradycyjny ustrój tworzy wciąż doskonałych wojowników, dzięki którym z krajem "Między Górami" trzeba się liczyć.
Początkowo kraj miescił się na pasie ziemi między Górami Karłów, albo raczej Przedwierchami Karłów, a Górami Pierwszego Spotkania. Obecnie sięga morza (plus wyspa Łez), i coraz bardziej rozciąga się ku północnemu wschodowi.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin