Sheverish
Administrator
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 23:45, 23 Gru 2006 Temat postu: Liczebność |
|
|
Zarówno siła uderzeniowa jak i morale grupy ludzi zależy między innymi od ich liczby, dlatego też uznałem, że każdy oddzial będzie miał cztery "okiennka liczebności". Pozwoli to nie tylko zaprezentować zmiany siły grupy wraz z ubytkiem liczby, ale także pozwoli tworzyć większym/mniejszym istotom wpasować się w limity liczbowe oddziałów (co to za oddział - 100 goblinów, a jeżeli do ciężkiej piechoty zaliczymy trolle to.. setka.. to BARDZO DUŻO). Chodzi głównie o to by pogodzić różna liczebność oddziałów różnych rozmiarów ze sobą.
Pełny oddział ma 100 Punktów Liczby (PL - patriotycznie tak)
100-76 = +2 Morale. W każdej turze posiada dwa punkty heroiczne (2PH)
75-51 = W każdej turze posiada jeden punkt heroiczny. -1 kość obrażeń.
50-26 = W każdej turze posiada 1PH. -2 kości obrażeń. -2 Morale.
25-0 = Nie posiada punktów heroicznych. -3 kości obrażeń. -6 morale
No dobra... ale czym są PL'ki?
Każda jednostka, zależnie od swego rozmiaru, ma różne PL. Punktem odniesienia jest lekko zbrojny człowiek, którego PL liczy 1.
Czlowiek (rozmiar średni) 1 PL
Goblin (rozmiar mały) 1/3 PL
Ogr, albo kawalerzysta (rozmiar duży) 4 PL
Gigant (rozmiar wielki) 10 PL
A zatem w oddziale mieści się na przykład: 100 ludzi, 300 goblinów, 25 konnych, albo 10 gigantów.
Jest to ważne przy rekrutacji oddziałów. Uznałem, że wynajmowało się będzie pełne oczka, tak aby nie wpuszczać do walki np.: 76 łuczników, bo nie zmieni im to siły ognia, a będzie taniej itp.
Jeszcze nie rozważyłem kwestii artylerii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|