Forum Opis settingu fantasy Krucjata
Megakonkurs http://megakonkurs.com/content/blogsection/1/45/
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ithelor - kraina

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Opis settingu fantasy Krucjata Strona Główna -> Od Autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sheverish
Administrator



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:53, 18 Gru 2006    Temat postu: Ithelor - kraina

Leżący u podnóżą gór Karum-Barad pagórkowaty teren - poorany wieki temu przez lodowce spływające z gór - niemal całkowicie pokryty suchym lasem Agfornów teren, zwie się Ithelorem. Przez jedanście miesięcy las jest nieprzyjazny, pusty i melancholijny. Agforny, trzymetrowe drzewa o szarobiałej korze, nie mają liści przez jedenaście miesięcy w roku. W dwunastym miesiącu wypuszczają na krótki czas drobne, zielone listki, które szybko opadają. Niedługo potem z Agfornów sypią się pojedyncze, malutkie jagody o smaku podobnym do gorczycy. Prócz drzew można spotkać tu liczne suche grzyby (w większości trujące) oraz kilka odmian kolczastych krzewów. Ithelor zamieszkują głównie szare wiewiórki żywiące się jagodami Agfornów (chowają je w dziuplach drzew na cały rok). Prócz Mirmali (tak nazywa się owe wiewiórki) można napotkać tu istoty schodzące z Karum-Barad. Bestie z gór (i nie tylko bestie) stanowią śmiertelne zagrożenie do drwali przybywających do Itheloru z Fragii. Sezonowi drwale zbierają przez dwa - trzy miesiące drewno z Agfornów i wracają do rodzinnych stron, by tam je sprzedać. Ponieważ Agforny występują tylko w Ithelorze, a ich drewno doskonale nadaje się na łuki oraz kunsztowne meble, ich drewno osiąga wysokie ceny. Jednak, sprowadzanie drewna nie jest łatwe. Prócz wędrujących bestii (bardzo długi i całkowicie nie chroniony szlak do Itheloru) oraz drzewców (których jest w Ithelorze ogromna ilość) drwale borykają się z problemami z transportem surowca. Drewno Agfornów, gdy dostanie wilgoci szybko wypacza się i wykrzywia, a następnie pleśnieje (nie dzieje się tak jedynie podczas okresu wegetacji Agfornów, jednak w tym okresie drwale nie wyprawiają się do lasu z powodu wzmożonej aktywności drzewców). Przed takim stanem rzeczy drewno zabezpiecza się pokrywaniem specjalnym lakierem - ponieważ trzeba wykonywać tą czynność w warsztacie wiele drewna przepada podczas trasportu - nie nadaje się nawet jako rozpałka do ogniska.

Rośliny Itheloru: Agforny, różne rodzaje kolczastych krzewów i grzybów (w tym Świeca Wędrowcy).

Agforny - opisane w tekście.
Krzewy - mają taki sam okres wegetacji jak Agforny i wydają podobny owoc.
Rosalian, Tyrfeusz i Akamar - rosnące na obrzeżu lasu, bardzo podobne do dzikiej róży, jednakże znacznie mniejsze i bardziej wysuszone. Kolce osiągają nawet kciuk długości! Niektóre krzewy Akamaru są trujące! Najbardziej popularne w Ithelorze.
Hasfon i Euzarer - zielonosine pnącza rozkładające się na ziemie pokryte calowymi kolcami. Bardzo niebezpieczne dla osób chodzących boso, albo w butach o słabej podeszwie.
Ios (inaczej: Krzew Rewiusza) - młode Iosy rosną obok Agfornów, jednak z czasem owijają wokół nich swoje kolczaste pnącza (kolce krótnie, jak u róż). Po kilku latach przestają wypuszczać liście i pasożytują na Agfornie (zdrowe drzewo obumiera po średnio pięciu latach). Gdy żywiciel umrze, umiera i pasożyt. Nazwa zwyczajowa pochodzi od Rewiusza z Tobrum, który przez całe życie żył na koszt swej małżonki. Gdy żona Rewiusza zmarła na zapalenie płuc, "pasożyt" postradał zmysły, a nastepnie popełnił samobójstwo. Owoc Iosów jest trujący!

Grzyby - wyrastają, gdy owocują Agforny. Korzenniki trwają około miesiąca, a Świece Wędrowcy mogą żyć wiele lat.
Korzennik Białoczapny, Szaroczapny, Zielonoczapny i Granatowoczapny - cztery różne grzyby, różniące się jedynie kolorem czapki. Wszystkie są jadalne, ale każdy smakuje inaczej - to chyba druga różnica między gatunkami - i ostatnia. Najpopularniejsze w Ithelorze.
Korzennik Brązowoczapny - urzekajaco podobny do innych Korzenników. Jest jednak bardzo silnie trujący! Jego trucizna powoduje ślepotę, a jeżeli zje się go zbyt wiele - śmierć. Jeżeli chodzi o smak - ponoć jest najsmaczniejszym spośród Korzenników.
Świeca Wędrowcy - bardzo żadki grzyb występujący jedynie w suchych miejscach (na półpustyniach oraz w Ithelorze). Zawiera bardzo dużo tłuszczu, którego żadna istota nie jest w stanie strawić, dlatego nic go nie tyka - prócz ludzi - wykorzystują te specyficzne właściwości w podróży. Świeca Wędrowcy raz zapalona może płonąć niewielkim, acz ciepłym płomieniem przez dobę - zgasić ją można jedynie przez całkowite zanurzenie w wodzie (przykryta, lub zakopana w piachu tli się jeszcze przez kilka minut) gasi ją. Ponieważ nie można jej strawić, zjedzenie jej powoduje wymioty, albo biegunkę.

Region ma niewielkie znaczenie i jest uznawane za teren neutralny. Nigdy nie stacjonowało tu niczyje wojsko, a próby osadnictwa nie powiodły się. Ithelor to ziemia niczyja, albo raczej - ziemia lasu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Saligia




Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:06, 06 Sty 2007    Temat postu:

Poza wiewiórkami i "bestami z gór" żyje tam jeszcze coś "ciekawego" z fauny?
I w zasadzie dlaczego aż tak niesamowicie szczegółowo opisałeś te wszystkie rośliny? Gdzie indziej też tak chcesz, czy tylko tu miałes taka fantazję?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sheverish
Administrator



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:29, 06 Sty 2007    Temat postu:

Najpierw rośliny. Opisałem tylko kilka roślinek! Kilka. Dlaczego? Bo są ważne dla handlu (niektóre), a pozatym gracz musi wiedzieć jak przeżyć gdzieś gdzie nic innego nie rośnie i nie możesz poprostu pójść w las i zapolowac na jelenie.. tu są tylko wiewiórki i wspomiane bestie (chyba że żywe drzewo uznasz za faunę ^^).

Może jeszcze gdzieś będą opisane rośliny. Zapewne na pustyniach/półpustyniach, stepie i tundrze.. albo i gdzie indziej pojedyncze "ciekawe" okazy..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Saligia




Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:38, 06 Sty 2007    Temat postu:

Przedziwny ekosystem, jak mam być szczera i każdy biolog z miejsca cię za niego sklnie;) Skoro wiewiórki sa jedynymi "autochtonami", bo bestie są "z gór", to jaki jest ich przeciwnik naturalny? Bo tak to się skurczysyny beda mnożyć ponad miarę i w dodatku brak by było selekcji naturalnej...
A te "bestie" to jakieś różne są czy wyglądają tak samo? I, cholera, czemu one w tych swoich górach nie siedzą? Very Happy

"Gdy żywiciel umrze, umiera i pasożyt." - a jak się ten pasożyt "rozmnaża"? Skoro już tak dokładnie opisujesz tą florę, to cię pomęczę Razz

PS.
Nie, nie jestem biologiem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sheverish
Administrator



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 1:00, 06 Sty 2007    Temat postu:

Przyjmijmy, że nad Ithelorem przelatują gromady ptaków, które wyłapują dużo żyjątek. Do tego jest niezbyt wiele pożywienia. Ludzie również polują na wiewiórki - breloczki? odrobina mięsa? Deszcz może zniszczyć spichlerzyk z zapasami, utopić w dziupli, mróz, silny wiatr...

Bestie są różnorakie. To jest tak ogólnie. Narazie nie ma zdefiniowane dokładnie.. ale coś w stylu ogrów, troli, gigantów, no nie wiem.. hm.. sowoniedźwiedzi (xD) z serii dnd'owych. W końcu to d20. Góry są ciasne. Ithelor to najkrótsza droga ku otwartym łąkom, a później żywym lasom Fragii. Część potworów nie jest, aż tak głupia i o tym wie.. albo poprostu widzi zieloną linię na dalekim horyzoncie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Opis settingu fantasy Krucjata Strona Główna -> Od Autora Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin